Honda Pioneer Forum banner

2025 Pioneer 520 A Technische gebruikersreis

3.3K views 4 replies 3 participants last post by  C2Corvette  
#1 ·
Het voetrem- en gaspedaal dat te ver naar rechts staat, is een ergonomische fout. Naar mijn mening hadden ze de pedalen iets meer naar links tegen de uitstulping van het linker voorwiel kunnen drukken. Ik bestuur met twee voeten. Misschien raak ik gewend aan de vreemde pedaalplaatsing? Ik vermoed dat ik ze uiteindelijk naar links zal aanpassen.

#2 ·
Hallo en welkom uit Noord-Iowa.
.
Je bericht zou als introductie kunnen dienen,
of, zo diepgaand als het is, als een review,
of, het is hier prima in de 500 Tech Talk, die ook de 520 behandelt.
.
Ik ben blij dat je de 520 leuk vindt.
Het was wat ik wilde, maar ik kon het niet krijgen of vinden op het moment dat ik zocht.
Destijds had ik geen behoefte aan snelheid. haha
Ik wilde een sneeuwploeg/boerderijgebruik/trailrijden hier op de boerderij SxS.
En de 520 zou perfect zijn geweest.
Het enige wat ik kon vinden, 8 uur heen en terug, was een gebruikte 2018, 1000-3, en ik ben er erg blij mee.
Iowa heeft onze wetten veranderd, en nu houden mijn vrouw en ik van onze gravelreisjes.
We pakken een lunch in en doen een hele dag sightseeing op landwegen.
Met een 520 zouden we het waarschijnlijk niet doen, te langzaam.
.
Ik ben lid en help op een paar andere SxS-forums, en weet wat je bedoelt met probleemmensen op forums.
Ik ben hier meestal 's avonds na het werk om te helpen waar ik kan.
Ik werd gevraagd om Admin te worden, en ik dacht waarom niet, ik doe de job al.;)
We hebben niet erg actieve leden, het zijn meestal ik en af en toe een paar anderen.
Meestal komen eigenaren als ze een probleem hebben.
Ik help als ik kan, en dan komen ze pas terug bij het volgende probleem.
.
Als je een probleem ziet van een 500/520-eigenaar waarbij je kunt helpen, spring dan in. (y)
Haha, ik weet alleen wat ik kan vinden op het web en andere SxS-sites.
.
Fijne dag

#3 ·
Mark, ontzettend bedankt voor je antwoord! Ik publiceer al heel lang, helemaal terug tot listserves, en heb een aantal forums ervaren, sommige geweldig,
sommige slecht geleid. Sommigen doen niets aan giftige psychopaten, terwijl ze snel censureren, zoals Elon zegt: "Moderatie is een propagandewoord voor censuur." Ik ben een hands-on ingenieur met een diploma en veel designgeschiedenis en producten die van technisch schrijven houden als een vorm van meditatieve ontspanning, meestal met een kopje koffie in de ochtend.

Uw 1000-3 is zeker een geweldige machine voor gravelwegritten. Ik heb er een bekeken, vrij nieuw, met alle dure toevoegingen, inclusief Fox-vering. Op dit moment leek het een beetje veel, en mijn eerste behoefte in deze nieuwe verkenningen van SXS'en is op mijn eigendommen en in staat zijn om van het ene gebied naar het andere te komen op de ENE
route die ik vond op een eigendom dat ik kocht om een ander uit te breiden. We liepen het de dag voor de afsluiting en vonden een paar met lint gemarkeerde bomen. We volgden dat van een bergkam naar een vallei en ik deed een dans en zei: "We kopen een weg!" Ik doorkruis dat eigendom gemakkelijk op trialfietsen, maar die dag, toen ik die ene weg vond, klikte het dat een SXS een goed idee zou zijn.

Deze eerste SXS is een leerervaring en kan zich diversifiëren. Ik heb veel jaren besteed aan het voorbijrijden van hordes SXS'en in het verre westen. Ik en mijn mede-vaardige
trialrijders op straatlegale offroad-competitiefietsen konden 250 mijl moeilijk terrein afleggen en aan het einde van de dag terugkeren om dezelfde
SXS te vinden die we 's ochtends passeerden, ploeterend....

Het kan leuk zijn OM voort te ploeteren, in het gezelschap van anderen, met de spullen aan boord om meer te kamperen dan met geen of de minimale uitrusting om te kamperen.

Ik heb zoveel te doen op het terrein, inclusief het ondersteunen van jaarlijkse trialwedstrijden, dat zelfs een reis naar de nationale bossen op de SXS misschien pas over jaren zal gebeuren....

#4 · (Edited)
GEKKE VERSNELLINGSBAKFILOSOFIE
Typisch voor veel motorfietsen is toenemend lawaai en intensiteit bij en voorbij de 'hoogste versnelling'. Ik snap waarom. Het is spannender voor de hersenen van de snelheidsracer en het beperkt de aansprakelijkheid van de fabrikant door de topsnelheid af te knippen. Als dat met auto's en vrachtwagens zou worden gedaan, zou het gaan om snelheden op de snelweg bij een krijsende 6.000 tpm.

In het geval van de 520 liggen de 5 versnellingen qua verhouding ECHT dicht bij elkaar. De eerste versnelling is echt vrij laag en er is niets dat je kunt doen om de overbrenging te veranderen, behalve door de rolradius van het wiel te vergroten (voorwaartse voortgang van één wielomwenteling en dus snelheid in elke versnelling door het motortoerental).

Ik zal de machine eerst gebruiken zoals hij is. Het kan prima zijn voor mijn beperkte gebruiksscenario. Maar als ik merk dat de versnellingsverhoudingen hyper en irritant zijn, zal ik overstappen op 14" velgen en de banden met de maximale rolradius selecteren zonder interferentie met de voorwielen en zonder contact van de banden met het 'bed' aan de achterkant wanneer de vering volledig is ingedrukt. Ik heb een aantal banden bekeken en er een paar gevonden die smal zijn en een grotere diameter hebben binnen de algemene specificatie voor banden van een nominale maat. Smaller betekent meer kans dat de grotere maat niet interfereert met de voorste wielkasten bij de limieten van het sturen, maar dan is er de vering die doorslaat en problemen met de speling. Helaas is er geen manier om dit te weten zonder het geld op banden te riskeren en terug te vallen op een kleinere maat als er interferentie is.

En dan is er de 520 die al lateraal minder stabiel is door de smalle stand / spoorbreedte. Standaard is de kanteltafeltestspecificatie van een vrij lage 33,3 graden. Hogere en meer flexibele banden zullen dat aantal verlagen. Aan de andere kant is het bewustzijn van de bestuurder van de kanteling met een goede lijnselectie en andere vaardigheden belangrijker dan de kanteltafelnummers. Elk vierwielig voertuig vereist dat je je zeer bewust bent van waar de bergopwaartse kant overheen rolt. Eén gemiste steen en
whee! Ze kan omvallen. Ik heb duizenden uren op een graafmachine en ben me zeer bewust van het kantelprobleem.

#5 ·
Ben net deze post tegengekomen en wilde even toevoegen dat ik het eens ben met al je opmerkingen. Ik kom van 60 jaar motorrijden en was ook teleurgesteld dat elke SXS die ik reed een beetje luidruchtig en lomp leek in vergelijking. Dat gezegd hebbende, ze dienen zeker een doel en zijn zeer capabel offroad. Mijn P520 is een goed gebouwde machine, maar hij is luidruchtiger (vooral het geluid van de versnellingen) dan mijn Ford Tractor uit 1951.

De mijne werkt prima voor het onderhoud van lokale wandelpaden, waar de smalle breedte helpt ten opzichte van andere opties. Vroeger gebruikte ik een dual sport motorfiets met gereedschapsrekken, en in die toepassing is de sxs duidelijk een betere keuze.